reklama

Som rád ...

Som rád. A to dosť často. A vy? Ste radi tam kde ste? Ste s tým spokojní (nie žeby sa to nejako dalo zmeniť u každého z vás)? Kto z vás už rozmýšľal o svojom postavení v časopriestore? Teraz nehovorím o vašej úlohe na tomto svete a ani o zmysle života. Jednoducho hovorím o tom, že sme na Zemi a v 21. storočí. Ja som nad tým už trošku rozmýšľal. Musím povedať, že ma to tak trochu upokojilo. Našiel som si také tri hlavné body pre ktoré som rád...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po prvé. Som rád, že žijem tu. To je jasné. Neviem síce ako to je inde, pretože inde nežijem. Nežijem ani v inom kúte vesmíru (,ktorý je mimochodom bez kútov) ani na inom kontinente, ba ani v inom štáte. Skrátka žijem tu. Tu je rodná zem moja. Je tu krásne. Nie žeby inde nebolo ale chápte ma. Toto je pre mňa naj s veľkým „N“.

Po druhé. Som rád, že žijem v 21. storočí. Znova neviem ako to bolo doteraz. To môžem zistiť len z nejakých historických zdrojov. Aj to len povrchovo a to čím viac do minulosti tým povrchnejšie. Myslím si však, že sa žilo ťažšie. My ľudia sme si vytvorili prostredie, kde sa už nemusíme až tak starať o potrebu prežiť. No keďže je človek neukojiteľným tvorom, po uspokojení tejto potreby nám vyskakujú na oči mnohé ďalšie, nemenej dôležité pre náš osobnostný rast. No vďaka osobnostnému rastu sa človek badateľne vyvíja hlavne rozumovo. Pokroky ktoré v dnešnej dobre robí veda, technika a medicína sú veľmi rýchle. Možno menšie ako keď sa vymyslel telefón alebo žiarovka ale rýchlejšie. Som preto rád, že som pri tom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A po tretie. Som rád, že som tu s vami. Že môžem sledovať krásu prírody, pokrok ľudstva alebo ľudstvo samotné, s vami. Som rád, že ste tu so mnou na tej našej malej modrej planéte. Že taká malá zdanlivo bezvýznamná rasa, ktorá tu žije, žije svoje maličké životy so svojimi každodennými problémami ale aj radosťami a že napriek týmto problémom sa dokážeme uvedomiť v čase a priestore.

Ako by som to len zhrnul... Som rád, že som rád. Som rád, že som tu, že som teraz a že som s vami naraz. Vďaka.

Vladimír Štecák

Vladimír Štecák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

No v prvom rade som človek. Z evolúcie nám ďalej vyplýva, že som určite už vzpriamený, zručný a mal by som byť aj rozumný. Či je to tak, časom uvidíme... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu